22 lutego 2016 Udostępnij

Siła gadżetów reklamowych

Wizerunek naszej firmy, czyli sposób, w jaki jest ona postrzegana przez otoczenie zależy od wielu czynników. Jednym z nich są podjęte przez nas działania promocyjne. Marketingowcy w kampaniach reklamowych bardzo często sięgają po gadżety reklamowe, czyli upominki rozdawane klientom i pracowników. To bardzo dobra strategia. Któż z nas nie lubi otrzymywać prezentów, zwłaszcza takich, które mogą nam się faktycznie przydać w codziennym życiu?

Gadżet funkcjonalny – gadżet idealny

Gadżet reklamowy wcale nie musi być niezwykle efektowny i drogi. Powinien natomiast spełniać wymóg funkcjonalności. Użyteczne gadżety są często wykorzystywane. Wzrasta więc szansa na utrwalenie marki w świadomości klientów. Gadżet promocyjny musi charakteryzować się wysoką jakością. Przedmiot solidnie wykonany, który przetrwa próbę czasu pozwoli budować wizerunek solidnej, godnej zaufania firmy. Dotyczy to nawet najdrobniejszych, symbolicznych gadżetów. Zwykły długopis firmowy, który zepsuje się przy pierwszej próbie użycia może wpłynąć negatywnie na postrzeganie naszej firmy. Jeżeli dajemy klientowi upominek pod postacią bubla, bardzo szybko dojdzie on do wniosku, że nie warto ryzykować zakupu naszych produktów, bo również mogą okazać się tandetne. Warto inwestować jedynie w te gadżety, które sprawdzają się w codziennym użytkowaniu. Pamiętajmy, że klienci mogą oceniać firmy bardzo powierzchownie. Czasami jedna, negatywna opinia, jedno złe skojarzenie może wpłynąć negatywnie na stosunek do naszej firmy.

Od długopisu firmowego do Power Banku… o różnorodności gadżetów

Jakie przedmioty mogą pełnić rolę gadżetu promocyjnego? Bardzo popularne są długopisy z logo i nazwą firmy, kubki i filiżanki, kalendarze, breloczki do kluczy, czyli wszystko to, co jest użyteczne. Im większa powierzchnia reklamowa, tym lepiej. Jednak stosowany obecnie bardzo często grawer laserowy, pozwala na umieszczenie dobrej jakości nadruku nawet na niewielkiej powierzchni.

Ostatnimi czasy rekordy popularności biją gadżety elektroniczne. Na szczycie listy najbardziej pożądanych gadżetów znajdują się z pewnością pendrivy, jednak popularne są również myszki komputerowe czy tzw. Power Banki. Rozdawanie tego typu upominków to sygnał, który klienci możgą odczytać jednoznacznie. Nasz firma zmierza w kierunku nowoczesności i zaawansowanych technologii. 

Upominek firmowy…w stronę personalizacji

Uniwersalne gadżety reklamowe generują niewielkie koszty. Jednak pamiętajmy o tym, że upominki firmowe trafiają czasami do konkretnej grupy odbiorców. Jeżeli nasza firma zajmuje się sprzedażą produktów ekologicznych, naturalna siłą rzeczy jej klientami będą osoby, które żyją w stylu eco. Pendrive z obudową z naturalnego drewna będzie widocznym ukłonem w ich stronę. Gadżet reklamowy powinien być wybierany z myślą o grupie docelowej. Powinien być w jak największym stopniu dopasowany do odbiorców. Jeżeli zależy nam na dopieszczeniu grupy stałych klientów, warto przemyśleć wybór gadżetu spersonalizowanego. Będzie on wyrazem szczególnego zainteresowania i uwagi poświęcanej klientom, którzy z pewnością to docenią.