22 lutego 2016 Udostępnij

Wykorzystanie gadżetów w kampanii reklamowej.

Kampania promocyjna z wykorzystaniem gadżetów reklamowych może  przybierać różne formy w zależności od celów. Firma wchodząca dopiero na rynek za główny cel kampanii uzna zapewne utrwalenie nowej marki w świadomości klientów. Przedsiębiorstwo działające w danej branży od dłuższego czasu będzie chciało zwrócić uwagę na swoje produkty i usługi. Niektóre firmy za pomocą gadżetów promocyjnych honorują swoich specjalnych, stałych klientów. Bez względu na cel kampanii reklamowej, jedno jest pewne. Odpowiednio wybrany gadżet reklamowy działa na korzyść firmy. Dobry wizerunek jest wartością, o którą należy dbać w szczególny sposób. Buduje się go trudno, a bardzo łatwo go stracić.

Gadżet promocyjny jest swego rodzaju reklamą firmy i jej produktów. Daje powierzchnię reklamową, na której można umieścić zarówno logo firmy, jej nazwę, jak i chwytliwe hasło promocyjne. Gadżety można rozdawać jako dodatki do promocji, upominki dla stałych klientów lub zachętę dla potencjalnych klientów do wypróbowania naszych produktów czy usług. Bardzo dobrym pomysłem może okazać się również rozdanie gadżetów firmowych pracownikom. Oczywiście rolę gadżetu mogą spełniać rozmaite przedmioty. Wszystko zależy od kreatywności marketingowców. Istnieje jednak lista gadżetów najczęściej spotykanych i najpopularniejszych wśród klientów. Oto one:

Długopisy firmowe

To dosyć tani sposób na promocję firmy. Może być jednak wyjątkowo skuteczny z racji tego, że długopisy to akcesoria używane przez nas bardzo często, bez których nie wyobrażamy sobie codziennego funkcjonowania. Wprawdzie powierzchnia reklamowa do wykorzystania nie jest zbyt imponująca, jednak dobre rozplanowanie powinno pozwolić na umieszczenie na długopisie zarówno logo firmy, jej nazwy, jak i podstawowych danych teleadresowych.

Odzież firmowa

Do odzieży firmowej należą koszulki, bluzy, kamizelki, czapki oraz różne elementy codziennej garderoby.  Możemy ją rozpatrywać w dwóch kategoriach. Odzież firmowa noszona przez pracowników pozwala kształtować identyfikację wizualną firmy. Pracownik w stroju firmowym postrzegany jest jako profesjonalista, co wpływa korzystnie również na wizerunek samej firmy. Elementy odzieży mogą być także rozdawane klientom. Odzież jako gadżet reklamowy wyróżnia przede wszystkim bardzo duża ilość miejsca do różnego rodzaju nadruki czy hafty.

Kubki reklamowe

Nie ma chyba przedmiotu codziennego użytku, który kojarzyłby nam się lepiej, niż kubek. Gorąca kawa pita z przyjaciółmi, spotkanie przy rodzinnym stole w niedzielne popołudnie, relaksująca przerwa w pracy… kubek to same pozytywne skojarzenia. Dlatego warto go wykorzystywać do celów reklamowych. Ogromną zaletą tego gadżetu jest jego użyteczność. Wykorzystując go w kampanii reklamowej możemy być prawie pewni, że obdarowany klient będzie go używał na co dzień, zatem stanie się on bardzo skutecznym nośnikiem reklamy.

Do niezwykle popularnych gadżetów reklamowych należą również breloczki i smycze do kluczy, zapalniczki, podkładki pod myszki komputerowe, zegary, parasole czy torby na zakupy. Coraz bardziej powszechne staje się również rozdawanie gadżetów elektronicznych takich, jak pendrivy, bezprzewodowe myszki komputerowe czy Power Banki.