22 lutego 2016 Udostępnij

O zaletach reklamy gadżetowej

Firmy podejmują dziś rozmaite działania marketingowe, aby trafić ze swoją ofertą do potencjalnych klientów. Reklama telewizyjna, radiowa, coraz popularniejsza promocja na portalach społecznościach czy forach dyskusyjnych to tylko jedne z wielu przykładów. Istnieje jednak jeden rodzaj reklamy, który wydaje się zawsze skuteczny. To promocja oparta na gadżetach reklamowych. Firmy obdarowują swoich konsumentów rozmaitymi przedmiotami. Kalendarze, długopisy, kubki firmowe, breloczki i smycze do kluczy, czapeczki, koszulki, torby na zakupy. Lista jest bardzo długa. W zasadzie nieograniczona, bo wciąż pojawiają się nowe, ciekawe pomysły na idealny gadżet reklamowy. Dlaczego reklama gadżetowa jest aż tak popularna? Wynika to oczywiście z jej niewątpliwych zalet.

Niewielkie nakłady finansowe

Zakup gadżetów nie musi być wcale wydatkiem mocno obciążającym budżet firmy. Istnieje szereg przedsiębiorstw, które oferują nam tego typu przedmioty w dobrej jakości i zupełnie przystępnych cenach. Przy zamówieniach na większą skalę koszty jednostkowe mogą okazać się jeszcze mniejsze, niż zakładaliśmy. Oczywiście cena uzależniona jest od rodzaju gadżetu. Jeżeli chcemy podarować klientom pendrivy z logo naszej firmy i jej nazwą musimy liczyć się z tym, że koszty będą większe, niż zakup długopisów. Jednak nawet zwykły długopis czy kubek można zamienić w wyjątkowy gadżet promocyjny. Tutaj liczy się oryginalny pomysł, chwytliwe hasło, zaskoczenie konsumenta formą przedmiotu.

Duży zasięg działania

Dzięki gadżetom reklamowym mamy możliwość dotarcia do bardzo szerokiej grupy odbiorców. Gadżety doskonale sprawdzają się podczas różnego rodzaju imprez o charakterze masowym, targów, wystaw, konferencji, spotkań szkoleniowych. Mamy wówczas większą pewność, że trafią do segmentu odbiorców rzeczywiście zainteresowanych asortymentem czy usługami z naszej branży. Możemy rozdawać je klientom, którzy do nas trafili, aby utrwalić w ich pamięci naszą firmę.

Skuteczność gadżetów reklamowych

Ten sposób reklamy naprawdę działa. Każdy z nas lubi otrzymywać prezenty. Zdecydowanie poprawia to nasz humor i nastraja nas pozytywnie do osoby obdarowującej. Dobre skojarzenia z dana marką utrwalające się w naszej świadomości mogą zaprocentować w przyszłości zakupem produktów czy usług konkretnej firmy. Jeżeli na gadżecie promocyjnym, poza logo firmy, umieścimy jej nazwę  i dane adresowe, w tym adres strony internetowej, istnieje szansa, że konsument będzie chciał zapoznać się z naszą ofertą. Mając te informacje niejako podane na tacy, nie będzie bowiem musiał zadawać sobie trudu związanego z ich wyszukiwaniem.

Z psychologicznego punktu widzenia, nie ma lepszej reklamy, niż promocja gadżetowa. Klient obdarowany prezentem ma poczucie, że jest ważny i szanowany. Firma zwraca uwagę na jego potrzeby i zadaje sobie trud, aby je zrealizować. Dostrzega go spośród tłumu innych konsumentów. Te odczucia są na tyle silne i pozytywne, że zdecydowana część klientów będzie wracać dodanej firmy.