22 lutego 2016 Udostępnij

Kalendarz reklamowy. Sposób na skuteczną promocję.

Dotarcie do klientów z informacją o naszej firmie, oferowanym asortymencie produktów czy świadczonych usługach wcale nie jest dzisiaj proste. Potencjalni klienci uodpornili się na przekaz reklamowy, który płynie do nich z radia czy telewizji. Tymczasem konkurencja nie śpi. Czy istnieje zatem skuteczny sposób na promocje? Jest oczywiście wiele form marketingu, które wymagają dosyć dużych nakładów finansowych, współpracy z agencjami lub freelancerami, ogromnej ilości czasu, a mimo to mogą nie przynieść oczekiwanych rezultatów.

Dlaczego lubimy gadżety reklamowe?

Wśród różnych form marketingowych, jedna postrzegana jest wyjątkowo pozytywnie chyba przez wszystkich konsumentów. Chodzi o gadżety reklamowe. Długopisy, breloczki i smycze do kluczy, kubki i filiżanki, kalendarze, torby na zakupy, koszulki, czapeczki, a nawet myszki komputerowe czy pendrivy… wymieniać można naprawdę bardzo długo. Dlaczego gadżety reklamowe wywołują w nas pozytywne emocje? Sprawa jest oczywista. Każdy z nas lubi otrzymywać coś zupełnie za darmo. Nawet najdrobniejsze prezenty sprawiają, że uśmiechamy się i od razu poprawia nam się nastrój. Wykorzystują to specjaliści od marketingu. Gadżety promocyjne zawsze cieszą się dużą popularnością, bez względu na to, jakiej firmy dotyczą i co faktycznie reklamują. Konsumenci biorą więc do kieszeni czy torebki kolejny długopis, breloczek, zapalniczkę. Z pewnością nie pogardzą reklamowym kubkiem czy kalendarzem. Potem zaś w zależności od użyteczności danego gadżetu, codziennie mniej lub więcej razy spoglądają na logo danej firmy, jej nazwa utrwala się w ich pamięci. W trakcie zakupów chętniej sięgną po markę, która jest im już znana i dobrze się kojarzy. Tak działa nasza podświadomość, a marketingowcy bardzo chętnie wykorzystują ten fakt. Czy istnieją gadżety reklamowe, które sprawdzają się zawsze?

A może kalendarz?

W całym morzu przeróżnych gadżetów, kalendarze wydają się być idealną formą promocji. To prezent firmowy, który może trafić do różnych grup odbiorców i z reguły okaże się strzałem w dziesiątkę. Powodów jest kilka.

Kalendarz, bez względu na jego formę, jest gadżetem bardzo użytecznym. W natłoku przeróżnych obowiązków bardzo często jest naszym kołem ratunkowym. Pomaga nam sprawnie funkcjonować zarówno w życiu zawodowym, jak i w domowym. Niektórzy preferują kalendarze ścienne, inni wolą postawić je na biurku. Są osoby, które nigdzie nie ruszają się bez kalendarza książkowego, jeszcze inne mają zawsze w swoim portfelu malutki, podręczny kalendarzyk. Kalendarzy używamy wszyscy. Podarunek w postaci kalendarza wywoła więc raczej pozytywne emocje, a gadżet z pewnością nie wyląduje gdzieś w zakamarkach biurka czy w koszu.

Kalendarz jest ponadto świetnym nośnikiem reklamy. W przypadku wiszących kalendarzy, czy kalendarzy biurkowych mamy do dyspozycji naprawdę sporą przestrzeń reklamową. Możemy pomyśleć o umieszczeniu w nich zdjęć pracowników, produktów czy wykonanych projektów. Zawsze znajdzie się miejsce na chwytliwe hasło reklamowe.

Jeżeli więc stoimy przed wyborem gadżetu reklamowego dla swojej firmy, trudno nam będzie znaleźć lepsze rozwiązanie, niż kalendarz właśnie.