22 lutego 2016 Udostępnij

Promocja firmy - poradnik dla początkujących cz.2 Gadżety reklamowe

Doskonałym sposobem na promocje firmy są gadżety rozdawane klientom. Nie tylko podnoszą one atrakcyjność danej marki czy produktu, pozwalają również budować pozytywne zaplecze biznesowe. Każde przedsiębiorstwo działa przecież w określonym otoczeniu. Od relacji z klientami, ale i kontrahentami w znacznej mierze zależy jego sukces. Jeżeli jesteś początkującym przedsiębiorcą, który rozważa przeprowadzenie kampanii reklamowej opartej o gadżety, przekonamy Cię, że nie ma się nad czym zastanawiać. Lista atutów reklamy gadżetowej jest długa. Oto niektóre z nich:

Wszyscy kochają prezenty

Wbrew pozorom nie tylko dzieci lubią otrzymywać podarunki. Każdego z nas prezent może wprawić w lepszy nastój i nastawić pozytywnie do ofiarodawcy. Znasz słowa klucze współczesnego marketingu? Promocja, gratis, darmowy… te słowa przyciągają nas konsumentów jak magnes. Oczywiście istnieją jednostki odporne na tego typu manipulacje, ale są to raczej nieliczne osoby. Gadżety reklamowe bardzo skutecznie wspierają sprzedaż. Jeżeli mamy szansę otrzymać coś za darmo i zupełnie przy okazji, to w większości przypadków z takiej szansy skorzystamy.

Wyłowienie klientów z tłumu konsumentów

Wyróżnić się w jakiś sposób na rynku, stać się rozpoznawalnym to zadania, które stoją przed każdym początkującym przedsiębiorcą. Konkurencja jest ogromna. Wszyscy korzystają z rozwiniętych i łatwo dostępnych strategii marketingowych. Atuty takie, jak jakość produktów i usług, bardzo szeroka oferta czy doświadczenie przestają wystarczać. Tak reklamuje się dziś każda przeciętna firma. Wydaje się, że sięgnięcie w tej sytuacji po najprostsze rozwiązanie może okazać się strzałem w dziesiątkę. Pogłaszcz swojego potencjalnego klienta po głowie. Powiedz mu, że jest wyjątkowy, że szanujesz go i doceniasz. Zrobisz to za pomocą gadżetów reklamowych. Ta prosta strategia naprawdę może przynieść zaskakujące efekty. Rozprowadzając gadżety zyskasz rozpoznawalność, a stąd już tylko krok do przyciągnięcia do siebie klientów.

Kształtowanie postaw lojalności wobec marki

Gadżety reklamowe to również doskonały sposób na zadbanie o tych klientów, których już posiadamy. We współczesnym biznesie stały klient to prawdziwy skarb. Warto zatroszczyć się o niego i dać mu poczucie, że jest doceniany i szanowany. Trwałe relacje biznesowe mogą stać się podstawą sukcesu Twojej firmy. Przyciągnąć do siebie klienta jest trudno, ale jeszcze trudniej jest go utrzymać. Nagradzaj więc lojalnych klientów bardziej wartościowymi gadżetami. Ich wybór na rynku jest naprawdę ogromny. Może jest to dosyć duża inwestycja, jednak takie działania marketingowe mogą przynieść Ci wymierne korzyści w dłuższej perspektywie czasowej.

Kreowanie wizerunku atrakcyjnej firmy

Możesz mieć najlepszą ofertę w mieście. Klientów i tak zdobędzie ten, kogo firma jest najbardziej rozpoznawalna. Dlatego postaraj się stworzyć wizerunek solidnej, godnej zaufania firmy, przyjaznej klientom. Znana marka będzie Twoim podstawowym atutem. Decydując się na zakup produktu czy usługi bardzo często bowiem sugerujemy się marką. Kampania gadżetowa po przyczynia się do budowania atrakcyjności firmy. Otrzymujemy gratis w postaci koszulki czy pendrive, a w naszej podświadomości tworzy się pozytywne skojarzenie z daną firmą. Być może zaprocentuje ono w przyszłości.