22 lutego 2016 Udostępnij

Promocja firmy - poradnik dla początkujących cz.1 Materiały promocyjne i druki firmowe

Dopracowany, spójny i konsekwentnie stosowany system identyfikacji wizualnej firmy to jeden z elementów wpływających na budowanie pozytywnych relacji z otoczeniem, zarówno kontrahentami, jak i klientami firmy. To solidna podstawa, na której można budować działania promocyjne. Za sprawą odpowiedniej identyfikacji wizualnej kojarzenie firmy, marki bądź konkretnego produktu przez klienta staje się dużo bardziej efektywne. Identyfikacja wizualna w zdecydowany sposób wzmacnia efekt kampanii reklamowych prowadzonych w różnych mediach. System identyfikacji wizualnej obejmuje m.in. logo, kolory firmowe, typografię. Jedną z najbardziej popularnych form identyfikacji wizualnej marki są różnego rodzaju materiały promocyjne i druki firmowe. Należą do nich wizytówki, foldery, ulotki, katalogi, koperty czy pieczątki.

Stałe materiały promocyjne

Oczywiście niektóre z materiałów promocyjnych są potrzebne firmie w prowadzeniu codziennej działalności. Bez druków firmowych, kopert czy pieczątek nie jest możliwa korespondencja z kontrahentami czy załatwianie różnego rodzaju formalności. Inne niezbędne  materiały promocyjne są wykorzystywane przede wszystkim do tego, aby ciekawie zaprezentować firmę i promować jej ofertę. Firma musi posiadać je w swoich biurach i punktach sprzedaży w odpowiedniej ilości. Powinny być one zawsze widoczne i łatwo dostępne dla klientów.

Jeżeli chcesz ominąć koszty związane z ich aktualizacją, powinieneś zadbać o to, aby forma materiałów promocyjnych pozwalała na umieszczanie w nich zmieniających się informacji np. nowej oferty czy cen. Firmy bardzo często przygotowują np. foldery z prezentacją firmy, jej charakterystyką oraz profilem prowadzonej działalności zostawiając miejsce na tzw. „wklejki”, czyli swego rodzaju aktualizację danych.  

Materiały promocyjne na specjalne okazje

Firma musi być również przygotowana na swoją promocję w szczególnych okolicznościach takich, jak targi, wystawy, różnego typu imprezy oraz eventy. Do materiałów promocyjnych przeznaczonych na szczególne okazje należą przede wszystkim ulotki, foldery i katalogi, strony internetowe, stojaki reklamowe oraz biuletyny.

Materiały te powinny zawierać przedstawienie oferty, prezentację nowości (usług i produktów), przegląd najważniejszych zmian zachodzących w firmie. Nie wszystkie firmy stać na wykonanie materiałów promocyjnych dedykowanych konkretnej imprezie. Chociaż katalog prezentujący ofertę firmy w taki sposób, aby kojarzył się on z konkretną imprezą może zrobić naprawdę duże wrażenie na klientach, to jednak właściwie przygotowany, standardowy projekt również się sprawdzi.

Wybór odpowiednich materiałów promocyjnych jest niezwykle istotną kwestią. Dobrze jest przemyśleć, których materiałów potrzebujesz w swojej firmie na stałe, a w które powinieneś zainwestować  w celu promocji podczas różnych okolicznościowych wydarzeń. Nieodłącznym dodatkiem promocyjnym są również gadżety firmowe, rozdawane klientom. Zostały one szerzej omówione w drugiej części poradnika.