22 lutego 2016 Udostępnij

Jak zbudować strategię marketingową dla kampanii opartej o gadżety reklamowe ?

Strategia marketingowa pozwala skutecznie, krok po kroku budować markę i kształtować wizerunek firmy. Dlatego tak ważne jest, aby posiadała ją każda firma, bez względu na to, czy jest to kilkuosobowe przedsiębiorstwo, czy wielka korporacja. Strategia marketingowa określa nasze mocne i słabe strony oraz cele, które chcemy osiągnąć. Umożliwia trafienie do grupy idealnych klientów. Dzięki niej możemy wskazać, które działania marketingowe okażą się dla nas najlepsze, czyli które przyniosą wymierne rezultaty.

Jak stworzyć efektywną strategię marketingową?

Kluczem do stworzenia efektywnej strategii marketingowej jest zawsze jasne określenie, co produkujemy i dla kogo produkujemy. Musimy wiedzieć dokładnie, jaki jest cel naszego produktu lub usługi jaką oferujemy, jakie potrzeby klientów przez nie zaspakajamy, co wyróżnia naszą ofertę spośród ofert konkurencyjnych firm. Zdawkowe określenia ‘”najlepszy produkt”, „wspaniała oferta”, „fantastyczna usługa” nikogo dzisiaj nie przekonają.

Kolejny krok to precyzyjne określenie naszego targetu. Target to grupa docelowa, klienci, którzy będą kupować nasze produkty i korzystać z naszych usług. Przy braku odpowiedniej grupy docelowej nawet najlepszy produkt na rynku poniesie klęskę. Przedstawiciele różnych grup klientów mogą posiadać zupełnie odmienne oczekiwania, potrzeby, może trafiać do nich zupełnie różny przekaz. Określając grupę docelową zawsze warto jest podzielić ją na swego rodzaju podgrupy, w których uwzględniamy takie kryteria, jak styl życia, klasę społeczną, upodobania czy zainteresowania. Budując strategię dla konkretnej kampanii promocyjnej wybierajmy ten segment klientów, który może być najbardziej zainteresowany naszą ofertą, a co za tym idzie najbardziej dochodowy dla naszej firmy. Nie liczmy na to, że trafimy do wszystkich klientów na rynku.

Jak to działa w przypadku kampanii opartej o gadżety reklamowe?

Istnieje cała masa przedmiotów, które mogą pełnić rolę bardzo skutecznego nośnika reklamy, a zarazem stać się wizytówką naszej firmy. Wybór konkretnego gadżetu uzależniony powinien być od sytuacji, w jakiej pragniemy przeprowadzić akcję promocyjną, jak również od tego jaki profil ma  nasza firma i do jakiej grupy docelowej chcemy trafić. 

Gadżety reklamowe powinny być dostosowane do określonej grupy odbiorców. Oczywiście istnieją gadżety uniwersalne, jednak pamiętajmy, że również ich forma powinna być dostosowana do grupy docelowej przedsiębiorstwa.

Przykładowo przedsiębiorstwo zajmujące się produkcją akcesoriów i zabawek dla dzieci dla dzieci postawi raczej na reklamę kolorową, wesołą, kojarzącą się z najmłodszymi. I taki charakter będą miały również gadżety reklamowe. Doskonale sprawdzą się baloniki czy niewielkie pluszaki z logo firmy, które z jednej strony sprawią frajdę dzieciom, z drugiej zaś wzbudzą sympatię rodziców.  To co w jednym przypadku jest gadżetem idealnym, w innym nie tylko nie przyniesie zamierzonego rezultatu, ale nawet wywoła irytację u pewnej grupy klientów. Wystarczy wyobrazić sobie reakcję zamożnego biznesmena w starszym wieku na prezent reklamowy w postaci kolorowej maskotki czy balonika.