22 lutego 2016 Udostępnij

Jak kawa, to wyłącznie z firmowego kubka!

Specjaliści od marketingu i działań promocyjnych doskonale zdają sobie sprawę z tego, że niektóre z gadżetów reklamowych są znacznie skuteczniejsze jako nośnik reklamy od pozostałych. Stąd popularność kubków firmowych. Czy zdarzyło wam się wyrzucić jakiś gadżet promocyjny chwilę po jego otrzymaniu? Z pewnością tak. Po co nam kolejna firmowa smycz, skoro i tak klucze nosimy przypięte do ukochanego breloczka podarowanego przez kogoś bliskiego? Po co w torebce dziesiąty długopis, kiedy do notowania najważniejszych rzeczy  i tak używamy smartfona? Otrzymując kubek reklamowy na pewno zastanowimy się dziesięć razy, zanim wyrzucimy do kosza.

W czym tkwi siła kubków reklamowych?

Przede wszystkim w ich użyteczności. Kubek to jeden z tych przedmiotów, z których korzystamy na co dzień. W dodatku kojarzymy go zazwyczaj z przyjemnymi chwilami relaksu i odpoczynku. W pracy kubek jest dla nas jednoznaczny z przerwą w trakcie wykonywania służbowych obowiązków. W domu wiąże się ze spotkaniem przy stole czy chwilą spokoju w ulubionym fotelu. Ponieważ służy nam tak często, skutecznie przypomina o danej firmie. Za każdym razem, gdy przygotowujemy sobie w nim kawę lub herbatę patrzymy na firmowe logo. Sprawdza się więc lepiej, niż niejedna forma reklamy, nawet o dużym zasięgu działania np. telewizyjnej.

Jakość przede wszystkim

O tym, że gadżety reklamowe powinny charakteryzować się najwyższą jakością nie trzeba chyba nikogo przekonywać. Tylko wówczas budują pozytywne skojarzenia z daną firmą. Musimy liczyć się z tym, że kubek reklamowy będzie dosyć intensywnie używany. Należy więc zadbać o to, aby mógł długo służyć użytkownikowi w jak najlepszym stanie. Dlatego warto zainwestować w najwyższej jakości, nowoczesne nadruki, które nie tylko nie zejdą przy pierwszym czyszczeniu, ale wytrzymają nawet wielokrotne mycie przy użyciu zmywarki do naczyń. Jeżeli mamy zamiar podarować klientowi kubek promocyjny, który za chwile ulegnie zniszczeniu, lepiej nie róbmy tego w ogóle.

Doskonała powierzchnia promocyjna

Najbardziej oczywistym rozwiązaniem jest naniesienie na kubek firmowego logo, nazwy firmy oraz jej danych teleadresowych. Istnieją jednak również inne możliwości. Nic nie stoi na przeszkodzie, aby na kubku umieścić motto firmy, ciekawy slogan reklamowy, inspirujący cytat czy humorystyczne hasło. Nadruk może się znaleźć na zewnętrznej stronie kubka, ale nie tylko. Nadruk wykonany na spodzie, na uchu, na wewnętrznej stronie kubka może również wyglądać niezwykle ciekawie. Zwykłe kubki reklamowe mogą mieć dziś słabą moc przebicia. Trzeba więc zrobić wszystko, aby kubek reklamowy wyróżniał się spośród innych gadżetów tego typu. Im zabawniej, im bardziej nietypowo zostanie wykorzystana powierzchnia, którą mamy do dyspozycji, tym lepiej. Rolą marketingowców jest stworzyć taki projekt firmowego kubka, który będzie przykuwał uwagę i zatrzymywał ja na dłużej, niż sekundę. Tylko wówczas istnieje realna szansa na to, że gadżet dobrze spełni swoją funkcję promocyjną.