22 lutego 2016 Udostępnij

Wybierz idealny gadżet reklamowy!

Od wyboru określonego typu gadżetu reklamowego zależy skuteczność tej formy promocji. Możliwości jest tak wiele, że zanim podejmiemy ostateczną decyzję, warto dobrze się zastanowić. Istnieje kilka czynników, które powinniśmy brać pod uwagę wybierając gadżety promocyjne dla swojej firmy.

Produkt szyty na miarę

Przedmioty, które mają pełnić funkcję gadżetów reklamowych powinny być dostosowane do profilu działalności danej firmy, oferowanych przez nią produktów oraz wykonywanych usług. Oczywiście niektóre gadżety charakteryzują się dużą uniwersalnością. Dobrym przykładem są długopisy firmowe. W ich przypadku wystarczy naniesienie logo czy nazwy firmy, aby produkt zyskał charakter gadżetu firmowego. Zaletą uniwersalnych akcesoriów reklamowych jest… ich uniwersalność. Wadą brak oryginalności. Kolejny firmowy długopis utonie w morzu podobnych gadżetów. Istnieje ryzyko, że niewiele osób zwróci na niego uwagę. Dlatego warto znaleźć przedmiot, który pasuje do danej firmy i będzie jej najlepszą wizytówką.

Przykłady można mnożyć. Firma zajmująca się projektowaniem ogrodów może wydać kalendarz ze zdjęciami swoich sztandarowych projektów. Warsztat samochodowy doskonale wypromują breloczki do kluczyków z logo zakładu. Nowo otwarty pub niech ofiaruje swoim klientom ciekawe otwieracze do butelek z wygrawerowaną nazwą. Klient otrzymujący taki podarunek promocyjny łatwiej skojarzy daną markę i szybciej zapadnie mu ona w pamięć.

Cel wręczania gadżetów reklamowych

Planując kampanię promocyjną przy użyciu gadżetów reklamowych powinniśmy jasno określić swoje cele, a mogą być one bardzo różne. Przedsiębiorstwo debiutujące na rynku za podstawowy cel wręczania gadżetów promocyjnych uzna wzmocnienie świadomości marki. Taka firma będzie chciała zaznaczyć swoją obecność na rynku. Celem przedsiębiorstwa, które istnieje już wystarczająco długo, aby poznali je potencjalni klienci będzie raczej zwiększenie sprzedaży. Niektóre z firm mogą pozwolić sobie na wyróżnianie wyjątkowych klientów.  Robią to bardzo chętnie, bo stały klient to w dzisiejszych czasach skarb. Może przynieść firmie większe korzyści wizerunkowe, niż najlepsze sztuczki marketingowe.

O jakości gadżetów słów kilka

Prezenty promocyjne w żadnym wypadku nie powinny być bublem, który rozleci się przy pierwszej próbie użytkowania. Ich wysoka jakość będzie dobrze świadczyć, zarówno o samej firmie, jak i jej produktach czy usługach. Solidne i funkcjonalne gadżety budują pozytywne skojarzenia związane z firmą. Z kolei gadżety kiepskiej jakości mogą przynieś odwrotny skutek od zamierzonego. Bo czy firma, która daje nam prezent, nadający się w zasadzie tylko do kosza, może być godna zaufania? Jakość gadżetów firmowych jest istotna z jeszcze jednego powodu. Solidne przedmioty będą znajdowały się w użytkowaniu przez dłuższy czas. Będą więc dłużej spełniały swoje funkcje reklamowe.

Gadżety, a ich odbiorcy

Idealny gadżet reklamowy powinien być dostoswany do konkretnych odbiorców. Przy wyborze gadżetów powinniśmy więc brać pod uwagę takie aspekty jak wiek naszych klientów czy ich zawód. Inne przedmioty reklamowe sprawdzą się w przypadku osób starszych, inne w przypadku miłośników samochodów, jeszcze inne, gdy grupę docelową stanowią osoby aktywne fizycznie.