22 lutego 2016 Udostępnij

5 najlepszych gadżetów reklamowych

Gadżety reklamowe odgrywają dziś nieocenioną rolę w działalności promocyjnej. Ich zadaniem jest budowanie świadomości marki, kształtowanie pozytywnego wizerunku przedsiębiorstwa oraz zwiększanie sprzedaży produktów lub usług. Bardzo często bywają również ukłonem w stronę stałych klientów, którzy są niezmiernie ważni dla każdej szanującej się firmy.

Któż z nas nie lubi otrzymywać prezentów zwłaszcza, gdy okazują się przedmiotami funkcjonalnymi, z których możemy korzystać na co dzień? Taka już nasza natura, że podarunki poprawiają nam humor i nastrajają pozytywnie do ofiarodawcy. Specjaliści od marketingu doskonale zdają sobie z tego sprawę i potrafią to skutecznie wykorzystać. Jakie gadżety lubimy otrzymywać najbardziej?

Długopisy reklamowe

Trudno o bardziej uniwersalny gadżet promocyjny. Korzystamy z nich przecież wszyscy, bez względu na wiek, wykształcenie czy zawód. Niektórzy mają jeden ulubiony, u innych można znaleźć w szufladach biurka całe kolekcje tych przydatnych artykułów piśmienniczych. Długopisy firmowe posiadają oczywiście logo danej firmy i jej nazwę. Często mieszczą się na nich również dane teleadresowe. Największą zaletą gadżetu reklamowego w postaci długopisu jest jego użyteczność. Rozwiązanie to należy również do najtańszych sposobów promocji. Należy jednak pamiętać o tym, aby zawsze stawiać na produkty wysokiej jakości. Tylko takie będą dobrze spełniały swoje funkcje promocyjne.

Kalendarze

Towarzyszą nam zawsze i wszędzie, ułatwiając codzienne funkcjonowanie. Przydają się zarówno w pracy, jak i w życiu codziennym. Mogą przybierać formę dużych kalendarzy ściennych, gadżetów stawianych na biurko lub malutkich kart, które można po prostu wsunąć do portfela i mieć zawsze pod ręką. W przypadku dużych kalendarzy mamy do wykorzystania sporą przestrzeń do promocji firmy. Zmieści się na nich nie tylko logo czy nazwa firmy, ale np. zdjęcia jej produktów czy wyjątkowych projektów. Te malutkie z kolei mamy zawsze przy sobie, więc siłą rzeczy utrwalamy świadomość istnienia danej marki i jej pozytywny wizerunek.

Breloczki do kluczy

Ten niewielki przedmiot wciąż cieszy się sporą popularnością wśród klientów. Nie lubimy szukać kluczy po kieszeniach, plecakach czy przepastnych damskich torebkach, a one jak na złość mają tendencje do ciągłego znikania. Breloczek w tej sytuacji to przedmiot naprawdę pożądany. Z marketingowego punktu widzenia to idealny gadżet reklamowy. Pozostaje bowiem z klientem przez bardzo długi czas, często przez lata. Na zmianę breloczka decydujemy się z reguły zmieniając samochód czy mieszkanie.

Galanteria skórzana

Niektórych klientów bardzo trudno jest zadowolić. W przypadku osób o wysokim statusie społecznym lub majątkowym gadżet taki, jak zwykły długopis może okazać się nie najlepszym pomysłem. Przedmioty skórzane z wytłoczonym logo zrobią zdecydowanie większe wrażenie. Oczywiście nie są to gadżety rozdawane wszystkim, raczej podarunki dla specjalnych klientów. Jednak ich siła, jeżeli chodzi o przekaz reklamowy i wizerunkowy, może być naprawdę duża.

Pendrivy

Przenośna pamięć USB to absolutny hit ostatnich czasów wśród gadżetów reklamowych. Niezwykle funkcjonalne, praktyczne i nowoczesne. Z pewnością nie wylądują w koszu i będą chętnie wykorzystywane. Firmy obdarowujące klientów tego typu prezentami postrzegane są niezwykle pozytywnie i kojarzone z pełnym profesjonalizmem.