22 lutego 2016 Udostępnij

Pendrive - nowoczesny i funkcjonalny gadżet reklamowy.

Pendrive, czyli przenośna pamięć USB to gadżet bez którego wiele osób nie wyobraża sobie codziennego funkcjonowania. Pozwala na łatwe i bezproblemowe zapisywanie i przenoszenie danych np. plików tekstowych, muzycznych czy zdjęć. Przeciętny użytkownik komputera korzysta z niego nawet kilka razy w ciągu dnia.  Nic więc dziwnego w tym, że specjaliści od działań promocyjnych uznali go za bardzo skuteczny nośnik reklamy.

Dlaczego pendrive to doskonały gadżet promocyjny?

Skuteczność tego urządzenia jako gadżetu reklamowego wynika przede wszystkim z jego użyteczności. Gdy otrzymamy taki podarunek promocyjny, z pewnością nie wrzucimy go na dno szuflady skazując na zapomnienie. Wręcz przeciwnie. Istnieje ogromna szansa, że będziemy często z niego korzystali. Bo pendrive jest nam po prostu bardzo potrzebny, a często wręcz niezbędny. Możemy z niego korzystać na wiele sposobów i używać według własnych potrzeb.

O ile inne przedmioty otrzymywane przez nas w ramach działań marketingowych w pierwszym odruchu chowamy, po jakimś czasie zupełnie o nich zapominając, o tyle pendrive’a z logo czy nazwą firmy jesteśmy skłoni używać. Częste korzystanie z gadżetu reklamowego z punktu widzenia marketingowca to sytuacja idealna. Dzięki temu logo czy nazwa firmy utrwala się w świadomości klienta.

Dobre oznakowanie to klucz do sukcesu

Aby pendrive dobrze spełniał swoją funkcję promocyjną powinien być w odpowiedni sposób oznakowany. Logo firmy, jej nazwa, dane adresowe nanoszone są zazwyczaj na obudowę gadżetu USB. Różne techniki znakowania przedmiotów pozwalają na trwałe oznakowanie. Jednym z najbardziej popularnych sposobów znakowania jest laserowe grawerowanie. Jego ogromną zaletą jest fakt, że umożliwia niezwykle precyzyjne naniesienie danego wzoru nawet na niewielkiej wielkości przedmioty, wykonane z rozmaitych surowców.

Możemy postarać się, aby pendrive wyróżniał się spośród innych tego typu gadżetów reklamowych nietypową formą. Pamiętajmy o tym, że plastikowa czy metalowa obudowa to nie jedyna możliwość. Przy odrobinie kreatywności możemy stworzyć naprawdę oryginalny gadżet promocyjny. Nasza firma zajmuje się sprzedażą produktów ekologicznych? Dlaczego nie wykorzystać drewnianej obudowy pendrive’a. Doskonale wpisze się w profil naszej firmy, pomagając tworzyć jej bardzo spójny wizerunek.

Pojemność pendrive’a jako kryterium jego wyboru

Rozpiętość pojemności pamięci USB przeznaczonych na rynek reklamowy jest dziś naprawdę imponująca. Standardem są pojemności z zakresu 128MB do 16GB. Wybór pojemności pendrive’a powinniśmy uzależnić przede wszystkim od jego przeznaczenia. Dla przykładu: jeżeli wiemy, że pendrive będzie wykorzystywany jedynie przez pracowników, do użytku wewnętrznego w firmie, pojemność 512MB - 1GB na pewno wystarczy. Przechowywane na nim będą bowiem głownie dokumenty tekstowe, arkusze kalkulacyjne czy prezentacje, a te nie zajmują zbyt wiele pamięci. Pendrive powinien być maksymalnie dopasowany do potrzeb użytkowników. W znacznej mierze decyduje to o jego funkcjonalności.