22 lutego 2016 Udostępnij

Niewielkie gadżety reklamowe i ich efektywność w promowaniu firmy

Któż  z nas nie posiada przynajmniej jednego firmowego długopisu, smyczy do kluczy z logiem jakiejś firmy czy kubka reklamowego. Takimi gadżetami jesteśmy zasypywani na co dzień. Wystarczy wizyta w siedzibie danej firmy, przejście obok jej stoiska na targach czy wystawie albo uczestnictwo w spotkaniu promocyjnym. Dlaczego firmy tak chętnie rozdają niewielkie gadżety reklamowe i czy są one rzeczywiście efektywną formą promocji?

Rodzaje gadżetów reklamowych

Do gadżetów reklamowych zaliczane są wszelkie niewielkich rozmiarów przedmioty rozdawane klientom, zarówno tym obecnym, jak i potencjalnym. Wśród najpopularniejszych materiałów promocyjnych znajdują się z pewnością długopisy, breloczki, smycze do kluczy, reklamówki i torby, kubki i filiżanki, przedmioty dekoracyjne takie, jak podstawki oraz figurki. Ilość pomysłów na gadżet reklamowy jest ograniczona jedynie wyobraźnią specjalistów od działań marketingowych oraz budżetem, jaki firma jest w stanie przeznaczyć na tą formę promocji.

Czasami przedmioty rozdawane jako gadżety firmowe nie pełnią żadnych funkcji użytkowych. Jednak zdecydowana większość z nich to rzeczy funkcjonalne. Wynika to z tej prostej przyczyny, że przedmiot, który okazuje się przydatny na co dzień jest częściej użytkowany. Co za tym idzie, skuteczniej utrwala wizerunek danej firmy i marki w świadomości klientów. W dobie powszechnie otaczającej nas elektroniki, gadżetami reklamowymi stają się coraz częściej urządzenie techniczne np. nośniki pamięci USB i różnego rodzaju dodatki do sprzętu elektronicznego.

Cechy skutecznego gadżetu reklamowego

Wspomniana już funkcjonalność gadżetów reklamowych wydaje się jednym z ich najważniejszych atutów. Przedmioty użyteczne są stale obecne w naszym życiu, zarówno zawodowym, jak i prywatnym. Codziennie przypominają nam więc o danej firmie, jej produktach i usługach. Przy niewielkim nakładzie środków finansowych stają się reklamą marki.

Kolejna cecha, którą powinien posiadać gadżet promocyjny to solidność. Nie możemy rozdawać klientom tandetnych przedmiotów, które zepsują się po kilkukrotnym użyciu i liczyć na to, że odniesie to jakikolwiek pozytywny skutek. Gadżety reklamowe muszą być trwałe z dwóch powodów. Po pierwsze budują wówczas pozytywny wizerunek danej firmy. W świadomości klientów solidny, dobrej jakości gadżet oznacza godną zaufania firmę, której produkty warto kupić i w której usługi warto zainwestować. Po drugie zaś trwały gadżet będzie po prostu dłużej użytkowany i dłużej pozostanie z klientem, służąc mu w codziennych czynnościach. Planując kampanię promocyjną z wykorzystaniem gadżetów firmowych powinniśmy więc przede wszystkim postawić na ich jakość. Jakość upominku promocyjnego wpływa bowiem na zdanie konsumentów na temat danej marki.

Gadżety są oczywiście o wiele bardziej skuteczne, gdy klienci znają już daną markę. Gadżet pozwala wówczas budować pozytywne relacje między firmą, a klientami i utrwalać jej pozytywny wizerunek. Klienci są również bardziej skłonni do zakupu jej produktów, bądź skorzystania z jej usług.