22 lutego 2016 Udostępnij

Długopisy firmowe jako skuteczna forma reklamy.

Firmy i przedsiębiorstwa podejmują dziś rozmaite działania marketingowe, aby skutecznie wypromować swoją markę. Jednym z przykładów efektywnej promocji są długopisy reklamowe. Jest to rozwiązanie bardzo często stosowane przez firmy. Skąd tak duża popularność firmowych długopisów?

Tania promocja

Wykorzystanie długopisów firmowych w kreowaniu wizerunku przedsiębiorstwa nie naraża go na zbyt duże koszty. Nawet dobrej jakości długopisy nie są zbyt drogim produktem. Warto również zdawać sobie sprawę z tego, że im więcej gadżetów tego typu zdecydujemy się zamówić, tym mniejsze będą wydatki. Przedsiębiorstwa zajmujące się produkcją długopisów reklamowych mogą znacznie obniżyć koszty jednostkowe, jeżeli zamówienie nie ogranicza się do kilkudziesięciu egzemplarzy, a idzie raczej w tysiące. Inwestycja zakrojona na większą skalę nie tylko więc zwiększy pole naszego działania, ale również pomoże sporo zaoszczędzić.

Skuteczna promocja

Długopisy bardzo dobrze sprawdzają się w działaniach promocyjnych. Jest to idealny nośnik reklamy. Dlatego tak często nanoszone są na nie informacje związane z daną firmą czy to za pomocą nadruku, czy grawera wykonywanego laserowo. Długopisów używamy przecież na co dzień, zarówno w naszej pracy zawodowej, jak i w życiu prywatnym. Są niezbędnym wyposażeniem każdego biura, instytucji czy firmy. W naszych domowych szufladach czy biurkach również posiadamy z reguły kilka egzemplarzy. Niektóre panie noszą je w torebce, aby mieć je zawsze pod ręką.

Siłą rzeczy długopis to przedmiot, z którego korzystamy bardzo często. Naniesienie na niego firmowego logo, nazwy firmy oraz jej danych adresowych sprawia, że informacje te pozostają w świadomości użytkowników. Za każdym razem, gdy gadżet jest używany przypomina o danej firmie. Co więcej, gdy długopis wykorzystuje się w miejscu publicznym np. jakimś urzędzie, zwiększa się zasięg jego oddziaływania, bo logo czy nazwę firmy mogą zobaczyć petenci.

Ogromną zaletą długopisów firmowych jest ich niewielki rozmiar. Są to przedmioty, które można bez problemów wręczyć klientom. Bardzo często długopisy rozdaje się na różnego rodzaju imprezach masowych np. targach czy wystawach.

Tanie, nie znaczy tandetne

Gadżet reklamowy dobrze spełnia swoją funkcję wyłącznie wtedy, gdy budzi pozytywne skojarzenia z konkretną firmą. Wyobraźmy sobie, że klient otrzymuje długopis firmowy, który co chwilę psuje się albo nie pisze tak, jak powinien. Zamiast świadczyć o profesjonalizmie i solidności firmy powoduje, że jej klient nazwę firmy zaczyna kojarzyć z uczuciem irytacji i zawodu. Oczywiście tandetny gadżet po jakimś czasie ląduje na dnie szuflady albo w koszu.

Dlatego warto zainwestować więcej w długopisy naprawdę dobrej jakości. Musimy też zdawać sobie sprawę z tego, że działamy obecnie w warunkach dużej konkurencji. Chodzi o to, aby wyróżnić się spośród firm o podobnych branżach i zaistnieć w świadomości potencjalnych klientów. Zwykłe długopisy reklamowe w dzisiejszych czasach raczej nie zrobią na nikim większego wrażenia. Liczy się bowiem efekt zaskoczenia.